2014.01.10. 10:06
Megindul a pánik?
Vannak olyan médiavezérek az országban, akik már közel hat éve sejtik vagy tudják azt, amivel egyre többen most szembesülnek: nem kell a szemetük. Ahogyan egyre inkább valódi választási lehetőséget kap a kezébe a néző, elhagyja a korábban örök életűnek tűnő műsorait és csatornáit. A néző nem annyira hülye, hogy a sok idióta reklámot és szennyet akkor is nézze, ha választhat jobbat is.
A jelenleg csak félve, suttogva elrebegett hírek arról szólnak, hogy jelentős tömegek fordítanak hátat a csatornáknak és sikeresnek hitt műsoraiknak.Még ma is sok főember hisz abban, hogy a 18-49 korosztály a legfontosabb és az mögöttük van. Hát nincs. Sőt, a 18 alattiak, a 18-49 tehetősebbjei, de még a 49 felettiek tehetősebbjei sincsenek mellettük. Egyébként ez nem érdekelné őket, de az eredmények kikerültek a piacra és többen elkezdtek azon gondolkodni, hogy maradt-e értelme reklámozni náluk. Még csak gondolkodnak, de ha lépnek is, akkor mindenki tudja, hogy ez mit jelent.
Létezik az a lehetőség, hogy becsukjuk a szemünket, megyünk tovább az eddigi úton, nem vesszük tudomásul, hogy fogynak a nézők. Maximum bedobunk pár nagyobb nevet, hogy a nézettségi listákban maradjunk vagy azzal nyugtatjuk le magunkat, hogy a nézettségi listák előkelő helyein maradtunk, így a TOP5 részét alkotjuk. Aztán amikor majd beüt a csőd, majd ráér akkor aggódni.
Egy másik út lenne az alábbi kérdések megválaszolása:
1. Van-e értelme a hosszabb reklámblokkoknak?
2. Van-e értelme annak, hogy a tehetségesnek és vonzónak ítélt "sztárjainkat" futtassuk akkor is, ha a nézői visszajelzések nem igazolják a vezetőség ezen véleményét?
3. Van-e értelme az elvileg nem reklámra szánt adásidőt különböző módokon megjelenített reklámokkal szemetelni?
4. Nem kellene egyszer megmérni, hogy a 120+ perces adásainknak hány százaléka tényleges műsor?
5. Mennyit érnek a híradásaink? Érdemes-e beadni a szóvivők formális szövegeit? Kell-e változtatni a hírszerkesztésen?
6. Tudjuk-e kik a nézőink? Tudjuk kik voltak a nézőink? Kiket és mikor vesztettünk el? Kiket akarunk megnyerni nézőnek? Képesek vagyunk-e több nézői csoportnak műsorokat szerkeszteni?
7. Bátrak vagyunk-e ahhoz, hogy a kukába való műsorainkat a méltó helyükre juttassuk?
8. Mikor volt utoljára újításunk? Nem "nagy dobás", ami 1-1 alkalommal megemelte a nézettségünket, hanem igazi, újítás?
9. Hányféle stílusra vagyunk képesek?
10. Merünk-e olyan műsorokat készíteni, ami azoknak az igényeit szolgálja ki, akik érdekes vitára vágynak - ami azért magasabb értelmi szintet igényel, mint egy 10 évesé?
Szólj hozzá!
Címkék: média reklám
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.