A konferencián bekiabáltak a pálya széléről is. Ezek egy része haszontalan és érdektelen semmitmondás volt, de egy nagyon klassz megjegyzés is elhangzott. Aligha hiszem, hogy a megjelent médiavezetők ezt megértették, hiszen a kommunikáció nem az erősségük.

Az egyik mobilcég vezetője volt az, aki óvatosan, de kimondott két dolgot. Két olyan dolgot, amit úgy kellene elmagyarázni, hogy a médiavezetők fejét addig kellene az asztallapba vernie az alkalmazottaiknak, amíg meg nem értik. Legalábbis akkor, ha nem akarnak hirtelen munka nélkül maradni a főnökeik hülyeségei miatt.

A mobilcég vezetője az okostelefonok terjedésére figyelmeztetett. Már most is azonnali tudósítóvá minősülnek át emberek. Történik valami és azonnal élőben értesítik az ismerőseiket, de rajtuk keresztül az egész nagyvilágot. A tévések óriási késedelemben vannak – rögzítem, hogy az üzenetnek ez az első fele. Ez nem a jövő, hanem a jelen! A legtöbb tévés ezt még nem fogta fel mit jelent.

A másik célzása sokkal érdekesebb volt, de szerintem süket fülekre talált. Igazából azért voltam képes megérteni, mert nagyon sok nyereséges internetes áruháznak dolgoztunk az elmúlt 1,5 évben olyan nyugati államokban, mely Magyarországhoz hasonlóan öregedő társadalomnak mondható.
Ők már feladták azt az elvet, hogy a vásárló=18-49 éves korosztály.
Egyrészt észlelik, hogy 49-65 között is van élet, sőt a gazdasági döntésekben igen komoly szerepük van. Ezért már nem tüntetik ki a 18-49 korosztályt, mivel a felettük elhelyezkedő 15+ kohorsz kezében komoly döntési jogosítványok és anyagi eszközök vannak. Azon felül észlelték azt is, hogy vásárlóik bőven 60+ korosztályból vannak. Minden helyen megnéztük, hogy a személyes reklamációt kik hajtották végre és a 60-75 korosztály túlsúlya meglepte a vezetőket is. Az ügyfelekkel foglalkozó alkalmazottak persze mondogatták, a minőségbiztosítási vezető is már nézegette a számokat, de az ügyfelekkel találkozó alkalmazottak véleményét (addig) nem vették komolyan.

A magyar társadalom is arra halad, hogy észre kell venni: 60-65 felett is vásárlók, fogyasztók vannak és ha akarják, ha nem, ők lesznek az ügyfeleik. Vagy más most is. A mobilcég vezetője a 60-69 korosztályról beszélt, mint kiemelt korosztályról, de szerintem a magyar médiavezéreknek nem jött át az üzenet. Pedig világos és érthető volt.

Ezért súgok: nyugati, sikeres cégek észlelve e korosztály (60 feletti) megjelenését, egy sor reformot vezettek be. Olyan ügyfélszolgálati reformot hajtottak végre, olyan eladási stratégiákat dolgoztak ki, amelyik kifejezetten e korosztály igényeinek felelnek meg. Az igényeket nem az íróasztal mellé ültetett 18-30 éves emberek találták ki, ahogy ez Magyarországon történt volna, hanem megkérdezték, kikutatták. Nem volt olyan cég, ahol a nyereségtöbblet 1 millió alatt maradt volna (euróban mérve!). Magyarországon erre nem lesznek képesek a vállalkozók. El is döntöttem, hogy a lakóhelyemen kiépítek egy ilyet, csak érjek vissza és egyből elkezdem.

A többi beszéd számomra nem volt érdekes. Az egyiken azért ledöbbentem, mert az internetet gazdasági eszköznek látja. Aztán a mellettem ülő megsúgta, hogy aki ezt mondta, az valamilyen állami hatóság második vagy harmadik embere, ezért ilyen szűklátókörű.

A bejegyzés trackback címe:

https://csillaberk.blog.hu/api/trackback/id/tr685649235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása